donderdag 4 maart 2010

Ik ben de Meesterchirurg



Ik ben de Meesterchirurg

Kind, er zijn tijden wanneer het lijkt dat ik je open moet scheuren zodat ik je kan genezen, en je vraagt je dan af waarom Ik het toesta dat je door sommige dingen gaat die je meemaakt. Kind, Ik sta deze moeilijkheden in je leven niet toe om wreed te zijn. Maar het is noodzakelijk om het probleem bloot te leggen en het naar de oppervlakte te brengen, zodat Ik het kan verwijderen en genezen. En dat is vaak een onaangenaam proces.

Toch is dat de aard van chirurgie. Kijk naar het natuurlijke, waar een chirurg een insnijding moet maken om bij een kankergezwel te kunnen komen. Dan moet de chirurg het vlees rondom de tumor wegsnijden voordat hij deze kan verwijderen. Dit is een moeilijk en pijnlijk proces. Voor een ongeoefende toeschouwer, lijkt het erop dat de chirurg soms gezond vlees beschadigd, maar het is noodzakelijk om die dodelijke tumor eruit te snijden; deze kan niet worden verwijderd zolang deze is verbonden met de delen van de persoon die gezond en levend zijn. De procedure lijkt wreed, maar het doel is niet om schade te veroorzaken, maar om genezing te brengen en het leven van de persoon te redden.

Het lijkt erg op de manier hoe Ik jouw innerlijke wonden opereer. Ik moet “insnijdingen maken” zodat de innerlijke dingen kunnen worden onderzocht. Ik doe dat door middel van moeilijke omstandigheden of onaangename ervaringen die de dingen activeren en zorgen dat ze naar de oppervlakte komen en zichtbaar worden. Ik doe dit alleen omdat Ik er naar verlang om je te genezen. Toch zijn er momenten dat je je afvraagt waarom Ik deze dingen die je overkomen heb kunnen toestaan. Je vraagt je af waarom ik je niet bescherm als Ik werkelijk van je houd, en je begint Mijn liefde voor je te betwijfelen. Je begint te denken dat Ik je straf voor een of andere onbekende zonde, of je begint te denken dat Ik hard of wreed ben. Ik ben geen van deze dingen. Ik ben je Vader God en Ik hou ontzettend veel van jou.

Kind, het is omdat Ik van je houd en Ik wil dat je beter wordt dat Ik je op Mijn operatietafel heb gezet. Ook al voelen de dingen misschien aan alsof ze uit de hand zijn gelopen en je overweldigen, werk Ik achter de schermen in jouw leven. Ik ben oplettend zodat je nooit gevraagd wordt meer te hoeven verduren dan dat je aankan. Je voelt je misschien naakt en kwetsbaar, maar Mijn hand is op jou en Ik waak voorzichtig over jou.

Temidden van je operatie, voel je je misschien bovenmate lelijk of onaanvaardbaar en ongeliefd. Maar dat is niet de realiteit. Ik wijs je nooit af, of keur je af, of duw je weg omdat je je in allerlei bochten wringt onder het operatiemes. Ik hou ontzettend veel van je en Ik kijk anders naar je zoals je naar jezelf kijkt. Herinner je dat wanneer Ik deze dag naar je kijk, Ik tegelijkertijd in alle tijden besta. Dus zie Ik je huidige conditie maar Ik zie ook het eindproduct. Ik denk niet aan je op de manier van je huidige pijn en tekortkomingen, maar Ik zie je als de hele en complete persoon die je zal zijn wanneer de operatie compleet is. Ik zie je gevormd en gelijkvormig aan het beeld van Mijn Zoon, en je bent lieflijk voor Mij. En Ik verlang erg naar je. Ik vind je nooit afstotelijk en Ik zou je nooit kunnen afwijzen. Kind, je bent kostbaar en ontzettend gewenst voor Mij, ook al voel je dat op dit moment niet zo. Vertrouw niet op je gevoelens, want ze zullen tegen je liegen wanneer je Mijn operatie ondergaat. In plaats daarvan vertrouw op de realiteit van Mijn woord en op Mijn beloften aan jou.

Wanneer je op Mijn operatietafel ligt, Mijn kind, troost je dan hiermee: Ik zal je daar niet langer als noodzakelijk houden en Ik zal niet meer wegsnijden als nodig is. dus vertrouw op Mijn vermogen om in jouw leven te werken om je te genezen en te veranderen. Weet dat Ik in je aan het werk ben om het goede te doen, opdat je heel en compleet wordt, Mijn kind, Ik ben de meesterchirurg en Ik doe een goed werk in je leven. Dus vertouw op Mij en weet dat ik voor je aan het werk ben opdat je vreugde vol zal worden. En weet dat Ik veel goede en aangename dingen voor je heb klaarliggen, en Ik zal ze voorzeker in je leven volbrengen.

Teresa Seputis

vertaling door Jefferie Lammers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten