donderdag 4 maart 2010

Jij bent bijzonder


JIJ BENT BIJZONDER

Toen ik besliste om jou te maken,
zoals ik me dat had voorgesteld,
hield ik meteen van je.

Jou maakte ik niet zomaar,
vanaf het begin heb ik met jou iets bijzonders voorgehad.
Jij bent er niet één uit velen, zoals jij is maar één.
Ik wist wel bij mezelf dat het niet makkelijk worden zou,
in de tijd dat ik jou op aarde zou plaatsen.
maar wil je het toch aanvaarden,
want ik heb vertrouwen in jouw.
Je kunt het!

Als je stil bent voor mij
en het plan voor jouw leven ontdekt.
En wat ik jouw gaf aan talenten,
dat is precies wat bij je past.

Neem van mij aan dat jij bijzonder bent.
Omdat jij dat bent voor mij.

God



Jij bent bijzonder

In de hele wereld is er niemand zoals jij!
Vanaf het begin is er nooit iemand geweest zoals jij!
Niemand heeft jouw glimlach.
Niemand heeft jouw ogen, jouw neus, jouw haar, jouw handen of jouw stem!
Jij bent bijzonder...

Er kan niemand worden gevonden met jouw handschrift.
Niemand heeft jouw smaak voor eten, of voor muziek of voor kunst.
Niemand ziet de dingen net zoals jij ze ziet.
Sinds mensen heugenis is er niemand geweest die lacht net zoals jij.
En wat jou aan het lachen of huilen maakt, zal nooit dezelfde
lach of tranen geven aan iemand anders.
Niemand zal reageren op een situatie zoals jij reageert.
Jij bent bijzonder...

Jij bent de enige in de hele schepping met jouw mogelijkheden.
Oh, er zal altijd iemand zijn die beter is in een van de dingen
waar jij goed in bent.
Maar niemand op de hele aarde zal de kwaliteit bereiken van
jouw combinatie van talenten, ideeën, mogelijkheden en gevoelens.
Zoals een kamer vol met muziekinstrumenten; sommigen zijn goed als solo,
maar niets kan op tegen het symphonie geluid wanneer ze allemaal samen spelen.
Jij bent een symphonie...

In alle eeuwigheid zal niemand er ooit uitzien, spreken,
lopen, denken of doen zoals jij.
Jij bent bijzonder, jij bent zeldzaam.
En in alle zeldzaamheid is grote waarde;
Je hoeft niet te proberen om anderen na te doen.
Je kunt accepteren, ja vieren (!) dat je anders bent.
Jij bent bijzonder...

En je begint je te realizeren dat het niet per ongeluk is dat je bijzonder bent.
En je begint te zien dat God je gemaakt heeft voor een heel bijzondere reden.
Hij moet wel een taak voor jou hebben die niemand anders
zo goed kan doen als jij.
Uit miljarden sollicitanten is er maar een geschikt.
Maar een heeft de juiste combinatie die nodig is,

Die ene ben jij... omdat jij bijzonder bent!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten