donderdag 4 maart 2010

Jij bent waardevol


Je bent lelijk!
Je bent niets waard!
Je bent niet goed genoeg!

Hoeveel mensen lijden niet onder dit soort leugens.
Onderstaande tekst brengt Gods genezing in jouw hart.
Lees het aandachtig! Geef het door aan anderen.
Wees vrij!



KOM!

Je voelt het
diep van binnen
De pijn
Jij bent minder
De eenzaamheid
Jij bent teveel
De wanhoop
Jij bent tot last

Mensen lachen achter je rug
en keuren je af
Hoe je ook probeert,
je bent niet goed genoeg.
Jij bent nooit goed genoeg.
Als ze je een complimentje geven,
geloof je het niet
Ze menen het toch niet,
ze vinden je enkel zielig
Jij bent een probleemgeval
Jij bent apart
Jij valt uit de toon
Jij hoort er niet bij.

Je blijft jezelf vergelijken
Kijkt hoe zij zich kleden
Hoe slank zij zijn
Hoe mooi hun haar glanst
Hoe gespierd ze zijn
hoe ze praten
hoe spontaan en vol humor ze zijn
En jij
jij bent dat niet
jij kunt dat niet
jij hebt dat niet
Jij bent voor een dubbeltje geboren
dus je kunt nooit een kwartje worden
dat is niet voor je weggelegd

Maar JIJ
Jij.
Jij bent volmaakt verklaard
Jij bent door de Allerhoogste God
de God van hemel en aarde
Aangewezen als Zijn kind
Jij bent het kind van een Koning
Een eeuwige koning
een eeuwig kind
Jij bent niet zomaar een mensje in de massa
Jij valt niet weg tussen de rest
God pikt JOU
jou eruit
Hij spreekt Zijn woorden over je uit
Hij roept Zijn naam over je uit
Zijn glimlach voor jou
maakt een onuitwisbare indruk
Zijn liefdevolle woorden
hangen zwaar in de lucht

Maar oh
Nee
Je krimpt ineen
Zoveel moois
Hij moet zich vergissen
Hij heeft niet goed gekeken
Hij weet niet hoe jij bent
Hoe diep het gaat
Waarom jij?
Waarom roept die Stem jouw naam?
Waarom niet die ander
diegene waar jij zo tegenop kijkt?
Daar kan Hij vast meer mee

Mij gebruiken?
Wat zegt U nou, God
Mij?
U moet zich vergissen
Echt
Denkt U er nog eens over na

Nee
Ik wil jou
Ik kies jou
Ik heb jou gekozen
om al Mijn liefde in uit te storten
Ik wist dat al zolang
Sinds Ik de aarde bedacht
En al wat daarin is
Nog voor Ik dat maakte
Bedacht Ik jou
En Ik maande de hemel tot zwijgen
Toen Ik jou in gedachten voor Me zag staan
Een glimlach om Mijn lippen
En oh wat een verlangen in Mijn hart
een verlangen naar de dag
dat jij er werkelijk zou zijn
dat jij geboren werd
en op Mijn aarde ging leven
Zodat Ik de hele dag naar jou kon kijken
Oh die dag was een wonder
Die dag was het feest
Ik wenkte de engelen
en wees naar jou
Daar!
Daar is Mijn kind
Eindelijk....
Na al die jaren
Kijk eens hoe mooi
Kijk eens hoe prachtig
En je leerde lachen
je leerde lopen
je leerde praten
en Ik was verrukt
Ik kon heel de dag naar je kijken
Wat heb Ik genoten
En vandaag
doe Ik dat nog steeds
Ik zie op je neer met vreugde
oh Mijn kind als je maar kon zien
Wat Ik in je heb gelegd!
Als je maar zou weten
Hoeveel Ik voor je in petto heb
Dan zou je net zo genieten als Ik
Dan zou je zo anders naar je leven kijken
Dan zou je jezelf zo anders gaan zien

Ik heb geprobeerd
om het je uit te leggen
Het voor je opgeschreven
in Mijn Woord
zodat je het dag en nacht kon lezen
zodat je er altijd naar terug kon grijpen
Maar je durft het niet te geloven
Je durft het niet te grijpen
Omdat het beeld van jezelf
zo vertroebeld is
zo versluierd
zo vernield
En je leest in de Bijbel over jezelf
Maar denkt dat je niet voldoet
Je denkt dat je eerst moet veranderen
Dat Ik je dan pas zal accepteren
Dat Ik je dan pas zal omhelzen

Sta me toe
Oh mijn kind STA ME TOE
om die rafels weg te schuiven
Om het spinrag weg te vegen
Om de waarheid bloot te leggen
om Mijn hand op jou te plaatsen
en je te helen
je opnieuw te vormen
naar het beeld
dat Ik van je had
toen Ik je bedacht
Ik zie diegene in jou
Je bent hoe Ik je maakte

Maar er is zoveel
Bagage op je rug gestapeld
Leugens
Vernietigende woorden
Onterende handelingen
Valse verlangens
Diepe wonden
zijn geslagen in je ziel
En je loopt gebogen
onder je zware last
En je kunt niet
in Mijn spiegel kijken
Je denkt dat je bevuild bent
Besmeurd
Onaanzienlijk

Maar Mijn kind....
Ik gaf Mijn Zoon
En Hij werd bevuild met jouw zonden
Besmeurd met jouw verwerping
Onaanzienlijk aan het kruis
Om jouw afwijzing werd Hij afgewezen
In jouw plaats werd Hij verworpen.
Zelfs door Mij
Ja zelfs door MIJ
Ik wendde Mijn hoofd van Hem af
Ik kon Hem niet meer aankijken
Hij was onaanzienlijk
Wat deed het pijn
Maar wat was het het waard!
Want kijk
De weg is vrij
tussen jou en Mijn troon.
De deur staat open
De obstakels zijn weg

Kom je?
Kom je naar Mijn troon?
Kom vlakbij Mij
Kom, Mijn kind
Ik verlang er zo naar
En Ik weet
dat jij er ook zo naar verlangt
Er is NIETS dat tussen ons in kan staan
Geloof Me
Kom
KOM!
Laat Me je omhelzen
De tranen van je ogen wissen
Een glimlach op je lippen tekenen
Sta me toe
STA ME TOE

Want Mijn hart klopt voor jou
En Ik vind je zo mooi
ZO MOOI
Zo ontzettend geweldig
Zo perfect
Zo nauwkeurig gemaakt
Naar Mijn beeld

Kom...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten